راهنمای ثبت نام کنکور ارشد 1400

سه شنبه 1 بهمن 1398
14:15
نگین صابر

راهنمای ثبت نام کنکور ارشد 1400

برای انجام ثبت نام دانشگاه سراسری و آزاد ابتدا راهنمای ثبت نام کنکور ارشد 1400 را به صورت دقیق مطالعه نمایید. نحوه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1400 برای تمامی رشته های سراسری و آزاد با توجه به یکسان بودن سامانه ، به صورت مشابه قابل انجام است.

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 در بازه زمانی مشخصی صورت گرفته و سازمان سنجش با انتشار اطلاعیه ای داوطلبان را از مهلت در نظر گرفته شده آگاه می کند . متقاضیان می بایست در این بازه زمانی به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و مراحل ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد را پشت سر گذارند .

سال گذشته فرایند ثبت نام این آزمون از 16 آذر ماه آغاز و تا 25 آذر ماه ادامه داشت که پیش بینی می کنیم امسال هم شاهد ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 در نیمه دوم آذر ماه باشیم .

هر چند این بازه زمانی فرصت کافی برای تکمیل مراحل ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 را در اختیار داوطلبان قرار می دهد اما گاها با متقاضیانی مواجه هستیم که به دلایل مختلف از این مرحله جا مانده و به دنبال راهی برای اعلام علاقه مندی خود می باشند .

سازمان سنجش برای حل مشکل این دسته از داوطلبان ، زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 را چند روزی تمدید کرده و از طریق سایت خود اطلاع رسانی می کند . لازم به ذکر است با توجه به افزایش روزافزون متقاضیان ، احتمالا شاهد مهلت مجدد ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 هم خواهیم بود که معمولا در اسفند ماه صورت گرفته و آخرین فرصت برای ثبت نام جاماندگان می باشد .

مراحل ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد :

۱- مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی فوق برای خرید کارت اعتباری ثبت‌نام (سریال ۱۲ رقمی) و دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام (دفترچه شماره ۱).

۲- تهیه فایل عکس اسکن شده داوطلب بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام.

۳-آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت‌نام.

۴- با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام منحصراً بصورت اینترنتی انجام می‌گیرد، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان و پرداخت مبلغ ۴۵۰٫۰۰۰ (چهارصد و پنجاه هزار) ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون یک کدرشته امتحانی نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

تبصره: با توجه به اینکه مقرر گردیده است که در مراحل مختلف فرآیند این آزمون، خدماتی از طریق پیام کوتاه به داوطلبان ارائه شود، داوطلبانی که تمایل به استفاده از خدمات پیام کوتاه دارند، با انتخاب گزینه مربوط و پرداخت مبلغ ۶۰۰۰ (شش هزار) ریال به عنوان هزینه استفاده از خدمات پیام کوتاه، می‌توانند از این خدمات استفاده نمایند.

۵- داوطلبانی که علاوه بر رشته‌ انتخابی‌ یا امتحانی‌ اصلی (رشته‌ اول‌) علاقه‌مند به‌ شرکت در رشته‌ امتحانی‌ دوم هستند، ضرورت‌ دارد که‌ کدرشته‌ امتحانی دوم را نیز در بند مربوط در تقاضانامه درج ‌نمایند. این دسته از داوطلبان می‌بایست برای رشته امتحانی‌ دوم یک‌ کارت اعتباری دیگر ، به مبلغ ۴۵۰٫۰۰۰ ( چهارصدو پنجاه هزار) ریال علاوه بر کارت اعتباری اول خریداری نمایند.

تذکر: داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و شرکت در آزمون کدرشته‌های امتحانی (اصلی و شناور) که علاقه‌مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی هستند، لازم است علاوه بر پرداخت مبالغ ثبت‌نام، نسبت به پرداخت مبلغ ۱۳۸٫۰۰۰ (یکصدو سی و هشت هزار) ریال دیگر نیز برای اعلام علاقه‌مندی به دوره‌های مذکور، اقدام نمایند.

دستورالعمل و نحوه تکمیل تقاضانامه ثبت نام اینترنتی

به داوطلبان توصیه می‌شود که مطابق دستورالعمل مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام، ابتدا فرم پیش نویس تقاضانامه مندرج در دفترچه مذکور را تکمیل نموده و سپس براساس فرم پیش‌نویس با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان، اطلاعات لازم را براساس بندهای برنامه ‌نرم‌افزاری ثبت‌نام وارد نمایند. ضمناً داوطلبان لازم است در درج اطلاعات ثبت‌نام دقت نمایند. بدیهی است در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در موارد قید شده در تقاضانامه ثبت‌نام با مدارک داوطلب در صورت پذیرفته‌شدن در آزمون، قبولی وی لغو و از ادامه تحصیل داوطلب جلوگیری خواهد شد.

جهت دریافت راهنمای ثبت نام کنکور ارشد 1400 ، اطلاع از شرایط ثبت نام، دریافت مشاوره انتخاب رشته و انجام ثبت نام با آزمون و بدون آزمون کارشناسی ارشد، از سراسر کشور با شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099072952تماس از سراسر کشور

9092305587تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 99

متقاضیان کنکور کارشناسی ارشد 99 می توانند با در اختیار داشتن دفترچه ثبت نام از قوانین مربوط به شرایط عمومی ، اختصاصی و علمی این آزمون اطلاع یابند. با توجه به این که ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد با کنکورسراسری کارشناسی ارشد ادغام شده و دفترچه ای تحت عنوان دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد منتشر نخواهد شد ، بنابراین داوطلبان دانشگاه آزاد نیز ملزم به رعایت شرایط و قوانین کنکور سراسری کارشناسی ارشد می باشند.

شرایط عمومی

1. اعتقاد به دین اسلام یا یکی ادیان مورد تایید قانون اساسی جهموری اسلامی ایران

2. نداشتن خصومت و یا دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران

3. عدم فساد اخلاقی

4. انجام واجبات و پرهیز از محرمات

5. عدم ارتکاب به اعمال خلاف قوانین شغلی و تحصیلی در مدت زمان تحصیل و یا اشتغال

6. نداشتن سابقه عضویت در گروه های ضد انقلابی

شرایط اختصاصی

1. داوطلبان چنان چه که یک بار از امکانات دولتی استفاه کرده اند، در صورتی که برای بار دوم در دوره روزانه پذیرش شوند باید شهریه معادل دوره شبانه را پرداخت کنند.

2. فارغ التحصیلان رشته های گروه پزشکی که قصد شرکت در کنکور کارشناسی ارشد 99 را دارند باید عدم تعهد به خدمت آن ها ثابت گردد.

3. داوطلبان رشته های دبیری باید از سوی وزارت آموزش و پرورش موافقت نامه کتبی مبنی بر ادامه تحصیل دریافت کنند.

4. فارغ التحصیلانی که قصد شرکت در آزمون ارشد 99 را دارند ، در صورتی که معدل آن ها کمتر از 12 باشد ، مجاز به ثبت نام در کنکور 99 نخواهند بود.

5. داوطلبان توجه داشته باشند که از نظر مقررات نظام وظیفه ، منعی برای شرکت نداشته باشند.

6. پذیرفته شدگان دوره های غیر روزانه در کنکور کارشناسی ارشد 99 در صورت انصراف تا پایان مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 99 می توانند در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کنند.

7. داشتن مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد و یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی در صورتی که این مدارک مذکور مورد تائید شورای عالی انقلاب فرهنگی یا وزارت علوم ، درمان و آموزش پزشکی ، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت باشند.

8. پذیرفته شدگان شاغل در وزارتخانه ها ، سازمان ها و نهادهای دولتی ، با توجه به تعهدات آموزش رایگان باید برابر طول مدت تحصیل دوره کارشناسی ارشد ، در زمان ثبت نام به وزارت خانه ، سازمان و یا نهاد دولتی مربوط تعهد خدمت بسپارند.

خلاصه مقاله : در این مقاله قصد داشتیم تا شما رابا نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد آشنا کنیم و راهنمایی های لازم را در ارتباط با نحوه ثبت نام و شرایط ثبت نام و زمان ثبت نام کنکور ارشد ارائه دهیم. متقاضیان عزیز توجه داشته باشید که زمان ثبت نام را از دست ندهید چرا که ثبت نام به صورت اینترنتی بوده و در صورت دارا بسته شدن سامانه هر گونه اقدام به صورت حضوری بی پاسخ خواهد ماند.

منبع : ثبت نام کنکور ارشد


[ بازدید : 5 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مرکز مشاوره ایران تحصیل است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]