دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99

سه شنبه 1 بهمن 1398
14:22
نگین صابر

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99

متقاضیانی که قصد انتخاب رشته در مقطع کارشناسی ارشد را دارند میتوانند اقدام به ثبت نام نمیاند. لذا قبل از ثبت نام باید دفترچه پذیرش را مطالعه نمایید تا از تمامی شرایط و ضوابط مطلع شوند و در صورت دارا بودن شرایط اقدام به ثبت نام نمایند. همچنین جهت مشاهده رشته ها در دانشگاه ها و استان های مختلف نیاز به دانلود دفترچه از طریق سامانه است.

دانلود دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99

سازمان سنجش با انتشار دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 کد رشته محل های شش گروه آزمایشی علوم انسانی ، علوم پایه ، فنی و مهندسی ، کشاورزی ، هنر و دامپزشکی را مشخص کرده و به منظور تسهیل در روند چینش انتخاب ها ، ظرفیت پذیرش هر کد رشته محل را اعلام می کند . داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد پس از بررسی این جداول و بخش های دیگر دفترچه کنکور کارشناسی ارشد می توانند 100 کد رشته محل متناسب با مجموعه امتحانی خود را انتخاب نمایند . اولویت بندی انتخاب های داوطلب در این مرحله از حساسیت بالایی برخوردار بوده و باید به دور از هر گونه خطا و اشتباه صورت گیرد چرا که نرم افزار سازمان سنجش فرم انتخاب رشته را به ترتیب اولویت بررسی کرده و اولین رشته محل دارای ظرفیت را به عنوان محل قبولی در زمان اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد 99 منتشر می کند .

شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

شرایط عمومی ثبت نام عبارت است از :

· اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

· التزام به انجام احکام عملی اسلام

· عدم دشمنی با حمهوری اسلامی ایران

· عدم اشتهار فساد اخلاقی

· عدم شهرت به انجام اعمال خلاف شئون شغلی و تحصیلی در طول تحصیل یا زمان اشتغال

شرایط اختصاصی ثبت نام عبارت است از :

· داوطلب بایستی دارای مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای باشد و یا مشغول به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی باشد.
دانشجویانی که دارای تعهد خدمت هستند بایستی قبل از اقدام به ثبت نام وضعیت تعهد آن ها مشخص باشد و مشکلی برای ثبت نام نداشته باشند.

· متقاضیانی شاغل در وزارتخانه ها، سازمان ها و نهاد های دولتی بایستی قبل از ثبت نام، موافقت کتبی سازمان مربوطه را کسب نمایند تا به هنگام قبولی به دانشگاه ارائه دهند.

· داوطلبانی که در آزمون سال گذشته شرکت کرده و در دوره های روزانه پذیرفته شده اند مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد 99 نخواهند بود.

· جهت دریافت دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99اطلاع از شرایط ثبت نام و نحوه پذیرش در دانشگاه های دولتی و غیر دولتی و انجام ثبت نام از سراسر کشور با شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

· 9099072952تماس از سراسر کشور

· 9092305587تماس از استان تهران

· تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد

داوطلبانی که در هنگام ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 99 اعلام علاقه مندی به انتخاب رشته های دانشگاه های غیر انتفاعی و پیام نور نکرده اند ، چنانچه حداقل نمره لازم برای انتخاب رشته در این دانشگاه ها را کسب نموده باشند می توانند با واریز مبلغ معین و دریافت شماره سریال علاقمندی ، کد رشته محل های دانشگاه و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و دانشگاه پیام نور را در فرم انتخاب رشته خود وارد نمایند.

هم چنین توصیه می کنیم که پیش از انجام انتخاب رشته از سهمیه ثبت نامی در آزمون کارشناسی ارشد ، امتیازات ، نحوه و میزان تاثیر معدل در کنکور ارشد مطلع شوید و سپس با آمادگی کامل به سراغ انتخاب رشته بروید. در مرحله انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 به شما داوطلبان امکان انتخاب 100 رشته محل داده خواهد شد ، بنابراین در ابتدا سعی کنید که انتخاب های خود را به سه صورت خوش بینانه ، واقع بینانه و بدبینانه تقسیم بندی کنید.

ار مزایای این نوع دسته بندی این است که شما شانس خود را برای پذیرش در رشته های بهتر امتحان کرده اید و در عین حال چیزی را از دست نداده اید. انتخاب های خوش بینانه را در اولویت قرار دهید و با توجه به رتبه ی خود اقدام به انتخاب این کد رشته ها نمایید. انتخاب های میانی یا واقع بینانه خود را با دقت و تمرکز بیشتری در گروه انتخاب های واقع بینانه قرار دهید به این دلیل که احتمال قبولی شما در این انتخاب ها بیشتر است.

این نکته را به خاطر داشته باشید که تعداد انتخاب های میانی شما باید بیشتر باشد و حدود 50 درصد انتخاب هایتان را به صورت منطقی انجام دهید. اما در مورد انتخاب های نهایی سعی کنید این انتخاب ها را برای اطمینان از قبولی انجام دهید و فرض کنید همه شرایط دست به دست هم داده اند تا شما در انتخاب های قبلی قبول نشوید به عبارت دیگر به صورت بدبینانه دست به انتخاب بزنید.

خلاصه مقاله : در این مقاله قصد داشتیم تا راهنمایی های لازم را در ارتباط با دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد ارائه دهیم. متقاضیان عزیز توجه داشته باشید که زمان ثبت نام را از دست ندهید چرا که ثبت نام به صورت اینترنتی بوده و در صورت بسته شدن سامانه هر گونه اقدام به صورت حضوری بی پایخ خواهد ماند .

منبع : دفترچه انتخاب رشته ارشد


[ بازدید : 7 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مرکز مشاوره ایران تحصیل است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]