کسری خدمت سربازان متاهل

چهارشنبه 27 فروردين 1399
13:31
نگین صابر

کسری خدمت سربازان متاهل

تاهل را می توان برابر با مسئولیت بیشتر دانست. به همین دلیل افرادی که متاهل می باشند، خدمت سربازی آنان سخت تر از دیگران می گذرد. سازمان نظام وظیفه کسری خدمت سربازان متاهل را برای این دسته از افراد در نظر گرفته است. مطابق با قانون جدید کسری خدمت متاهلین حتی آن دسته از مشمولینی که دارای فرزند نیستند نیز، می توانند از کسری خدمت متاهلین بدون فرزند استفاده نمایند. بنابراین در پاسخ به این سوال که آیا متاهل بودن کسری خدمت دارد ؟ باید بگوییم بله. در صورت دارا بودن شرایط در نظر گرفته شده می توانند از این امتیاز بهره مند شوند.

آیا کسری خدمت سربازان متاهل شامل تمامی مشمولین می شود؟

حقیقت این است که شرایط خدمت سربازی متاهلین از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی به گونه ای است که سربازان خدمت بتوانند به راحتی آن را سپری نمایند. همانطور که می دانید، بسته به مکانی که مشمولین خدمت در آن سکونت دارند، تعداد زمان های در نظر گرفته شده برای کسری خدمت، با توجه به مکان خدمت، متفاوت می باشد. به همین دلیل به طور معمول، آن دسته از مشمولینی که در مرزها خدمت می کنند، شرایط سربازی سخت تری را خواهند داشت. همین مورد برای سربازان متاهل نیز قابل تعمیم می باشد.

سرهنگ اسماعیلی غریب در گفتگویی که در رابطه با کسری خدمت سربازان متاهل داشتند، به این نکته اشاره نمودند که تعداد فرزندان، مکان خدمت در نظر گرفته شده برای هر یک از افراد، و همچنین تعداد فرزندان متفاوت می باشد. بنابراین سربازان متاهلی که تصمیم به اخذ دفترچه خدمت می گیرند، بهتر است این شرایط را در نظر داشته باشند و با اطلاعات کامل، بدون توجه به شایعات به وجود آمده در این رابطه، تنها بر اساس منابع و اخبار معتبر، به قضاوت بپردازند.

مطایق با قانون جدید کسری خدمت متاهلین برای برخی از مشمولینی که ممکن است دارای 5 فرزند باشند، و همچنین خدمت سربازی آنان در مناطق دورافتاده و یا روستاها باشد، حتی در برخی از موارد، تا 15 ماه کسری خدمت برای متقاضیان در نظر گرفته ایم. بنابراین سربازان میهن عزیزمان ایران، در مدت زمان بسیار کوتاهی، می توانند کارت پایان خدمت خود را دریافت نمایند. البته شرط استفاده از کسری و خرید خدمت سربازی نظام وظیفه، نداشتن غیبت سربازی برای کلیه مشمولین است.

تسهیلات خدمت سربازی متاهلین

سازمان نظام وظیفه عمومی علاوه بر در نظر گرفتن کسری خدمت سربازان متاهل ،شرایطی برای آن دسته از مشمولینی که تحت هیچ شرایطی، امکان خدمت ندارند، در نظر گرفته است که با توجه به آن می توانند برای خرید خدمت سربازی برای متاهلین در سال 99 اقدام نمایند. تسهیلاتی برای خدمت متهالین در نظر گرفته شده است که به شرح زیر می باشد.

  • یک خبر خوب به آن دسته از مشمولین خدمت متاهلی که دارای فرزند می باشند و غیبت سربازی نیز دارند این است که مطابق با قوانین تعیین شده از سوی سازمان نظام وظیفه، در صورت دارا بودن فرزند،( به ازای هر فرزند) سه ماه از دوره ضرورت و خدمت آنان کاسته خواهد شد.
  • متاهلینی که دارای فرزند نمی باشند، متاسفانه در حال حاضر کسری خدمت متاهلین بدون فرزند در قانون جدید در نظر گرفته نشده است.
  • مدت زمان در نظر گرفته شده برای سربازان متاهل به منظور ایجاد بستر و کانون گرم خانواده ، از 22 تا 30 روز متعبر در نظر گرفته شده است.
  • مرخضی در نظر گرفته شده مطابق با قانون نظام وظیفه عمومی، برای سربازان متاهل، پس از اتمام ساعات کاری لازم است حداقل سه روز در هفته به مرخصی بروند.
  • به منظور پاسداری و حفظ کیان خانواده، تمامی سربازان متاهل، باید در همان مکان زندگی همسر به کار گرفته شوند.
  • کلاس های آموزشی که از سوی نیروهای مسلح برگزار می شود، سربازان متاهل را در اولویت این کلاس ها قرار می دهند.

برای اطلاع از کسری خدمت سربازان متاهلشرایط ثبت نام و همچنین میزان کسری خدمت سربازی با توجه به شرایط شما از سراسر کشور با شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099072952 – تماس از سراسر کشور

9092305587 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

اعزام به حرکت سربازان متاهل به چه صورتی است؟

قبل از اینکه به این مورد بپردازیم، لازم است به پاسخ سوال مربوط به اینکه آیا متاهل بودن کسری خدمت دارد ؟ بپردازیم. زمانی پاسخ مثبت است که مشمولین قبل از خدمت سربازی، متاهل شده باشند و پس از دریافت دفترچه خدمت می توانند برای کسری خدمت سربازان متاهل اقدام نمایند. اما به طور کلی سربازان متاهل از تسهیلات زیر برخوردار خواهند شد.

همانطور که ذکر گردید، یکی از خدمات و تمهیدات لازم در این زمینه خدمت سربازان متاهل در محل زندگی همسر می باشد. همچنین مشمولین خدمت، از حقوق بیشتری نسبت به سایر سربازان برخوردارند. در واقع اطلاع از این مورد ضروری است که کسری خدمت در نظر گرفته شده سه ماهه به ازای هر فرزند می باشد و نه به ازای صرف متاهل بودن افراد. خبر خوب برای تمامی سربازان فراری این است که مطابق با قوانین تعیین شده، از میزان مرخصی بیشتری به نسبت سایر افراد برخوردار می باشند. همچنین کسب امریه برای سربازان فراری در اولویت قرار دارد.

آن دسته از مشمولین متاهلی که فرار از خدمت داشته اند و به فرار خود ادامه می دهند، علاوه بر اینکه از کسری خدمت سربازان متاهل بهره مند نمی شوند، در دادگاه باید حضور یابند و در رابطه با علت عدم حضور خود توضیح دهند و همچنین در صورت عدم قانع کردن دادگاه، محکوم به حبس می شوند و یا اینکه باید سال های خدمت اضافه تری را بگذارنند. اطلاع از تمامی موارد، لزوم مشاوره در این رابطه را قبل از معرفی به سازمان نظام وظیفه، برای کلیه مشمولین ضروری می نماید.

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی در رابطه با کسری خدمت سربازان متاهل به شما مشمولین عزیز ارائه نماییم. با توجه به تغییراتی که در رابطه با قانون جدید کسری خدمت متاهلین ایجاد شده است، کلیه مشمولین خدمت می توانند برای اطلاع از کسری خدمت متاهلین بدون فرزند و همچنین دریافت توضیحات تکمیلی در رابطه با این موضوع که آیا متاهل بودن کسری خدمت دارد یا خیر؟ می توانید با مشاوران نظام وظیفه ما در ارتباط باشند. مشاوران ما همه روزه، حتی ایام تعطیل، در ارائه خدمات به شما عزیزان آماده خواهند بود. کافی است با شماره های مندرج در وب سایت تماس حاصل نمایید.

منبع : کسری خدمت سربازان متاهل


[ بازدید : 67 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مرکز مشاوره ایران تحصیل است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]