انتخاب رشته آزمون ارشد 99

چهارشنبه 2 بهمن 1398
13:36
نگین صابر

انتخاب رشته آزمون ارشد 99

انتخاب رشته در تمامی مقاطع تحصیلی اهمیت بسیاری دارد. توجه به اینکه داوطلبان مقطع کارشناسی ارشد پیش از این فضای انتخاب رشته را تجربه کرده اند اما با این حال با نگرانی هایی مواجه می شوند که احتمال اشتباه در این مرحله را افزایش می دهد.

متقاضیان عزیز توجه داشته باشید که حتما دفترچه رشته های ارشد را دانلود نموده و مطالعه نمایید تا از لیست تمامی رشته های در استان های مختلف مطلع شوید و شرایط و ضوابط ثبت نام را نیز مطالعه نمایید .

زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 99

بعد از اعلام نتایج کارشناسی ارشد 99 و انتشار کارنامه آن ، داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه و غیر روزانه شده اند می توانند نسبت به ثبت کد رشته های مورد نظر خود اقدام نمایند. به دلیل جاری شدن سیل اخیر در بخش هایی از شهرها و استان های کشور و بنابر مصوبات اخیر شورای سنجش و پذیرش دانشجو ، زمان برگزاری ارشد سراسری و آزاد 98 به تعویق افتاد. لذا انتخاب رشته کنکور ارشد سال 98 از 19 لغایت 25 تیرماه انجام گرفت.

نحوه صحیح انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99

فرم انتخاب رشته ، هم زمان با انتشار دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 99 ، توسط سازمان سنجش در اختیار داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه ، مجاز به انتخاب رشته می باشند ، قرار می گیرد . در این مرحله هر داوطلب حق انتخاب 100 رشته محل از لیست رشته محل های ارائه شده را دارا می باشد . آن دسته از داوطلبانی که علاوه بر رشته امتحانی اول در رشته امتحانی دوم نیز شرکت کرده اند می بایست رشته محل های مربوط به هر دو مجموعه را در همین 100 انتخاب خود به ترتیب علاقه جای دهند . با توجه به این که وضعیت انتخاب رشته داوطلبان در دوره های روزانه ( تحصیل رایگان ) و دوره های غیر روزانه که شهریه کارشناسی ارشد به آن ها تعلق می گیرد ، در دو قسمت جداگانه اعلام می شود ، متقاضیان باید به زیرگروه و دوره ای که در آن مجاز به انتخاب رشته می باشند ، دقت کنند . این که می گوییم حتما انتخاب های خود را به ترتیب علاقه انجام دهید به دلیل نحوه بررسی فرم انتخاب رشته شما توسط نرم افزار سازمان سنجش می باشد . عملکرد این نرم افزار به این صورت است که انتخاب های شما از اولویت 1 تا 100 به ترتیب بررسی می شود . در هر اولویت ، در صورتی که ظرفیت آن رشته محل توسط داوطلبانی که رتبه بالاتری نسبت به شما کسب کرده اند ، تکمیل نشده باشد نرم افزار همان انتخاب را به عنوان رشته محل قبولی اعلام کرده و اولویت های بعدی را بررسی نخواهد کرد . اما در صورتی که ظرفیت آن رشته محل توسط رتبه های بالاتر پر شده باشد انتخاب های بعدی شما مورد بررسی قرار خواهد گرفت .

برای انتخاب رشته آزمون ارشد 99 به صورت تخصصی ، اطلاع از شرایط انتخاب رشته ارشد 99 و بررسی رشته محل ها – بازار کار رشته – استعدادیابی تحصیلی و شغلی و مشاوره کسب و کار با مرکز تماس بگیرید

9099072952 تماس از سراسر کشور

9092305587 ( تماس از استان تهران)

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از ساعات 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

شرایط پذیرش رشته های کارشناسی ارشد 99

شرایط عمومی

· اعتقاد به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران

· عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران

· عدم اشتهار به فساد اخلاقی

· عدم سوء پیشینه در گروه های سیاسی غیرقانونی

شرایط اختصاصی

· داوطلبانی که تا تاریخ 31 شهریور 99 موفق به اخذ مدرک کارشناسی خود گردند، مجاز به ثبت نام در آزمون خواهند بود.

· دانشجویان کارشناسی ارشد و یا دکتری جهت شرکت در کنکور کارشناسی ارشد، می بایست قبل از زمان ثبت نام از تحصیل در دانشگاه محل تحصیل انصراف دهند در غیر این صورت مجاز به ثبت نام نخواهند بود. داوطلبانی که تنها قصد شرکت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد را دارند از رعایت این شرط معاف می باشند.

· داوطلبانی که در کنکور کارشناسی ارشد 98 دوره ی روزانه پذیرفته شده اند مجاز به ثبت نام هستند ولی زمان انتخاب رشته تنها مجازبه انتخاب رشته های دوره غیر روزانه خواهند بود.

· فارغ التحصیلان رشته های دبیری ، گروه پزشکی و داوطلبان شاغل در سازمان های دولتی و یا وزارتخانه ها تنها در صورت اخذ موافقت سازمانه مربوطه مجاز به شرکت و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد خواهند بود.

خلاصه مقاله : در این مقاله راهنمایی های لازم در ارتباط با نحوه انتخاب رشته ارشد ، شرایط پذیرش رشته های کارشناسی ارشد و زمان اتخاب رشته ارشد ارائه شده. متقاضیان عزیز توجه داشته باشید که زمان ثبت نام را از دست ندهید چرا که ثبت نام به صورت اینترنتی بوده و در صورت بسته شدن سامانه هر گونه اقدام به صورت حضوری بی پاسخ خواهد ماند.

منبع : انتخاب رشته آزمون ارشد


[ بازدید : 5 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مرکز مشاوره ایران تحصیل است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]